عوارض، هزینه و مزایای تزریق ژل به شقیقه

تزریق ژل به شقیقه

یکی از اثر گذار ترین اجزای صورت در ایجاد حس شادابی و جوانی چهره شقیقه است. با افزایش سن، رفته رفته شقیقه‌ ها حالتی فرورفته پیدا می‌ کنند که این موضوع می ‌تواند تا حد فراوانی بر روی چهره شما اثر گذار باشد. اگر دچار چنین مشکل شدیدی هستید، اصلا نگران نباشید؛ چرا که یک راه حل بسیار عالی را به شما معرفی می کنیم، یعنی تزریق ژل شقیقه، اگر نمی دانید تزریق ژل به شقیقه چیست و چگونه انجام می شود تا انتها با ما همراه باشید.

اهمیت شقیقه ها در زیبایی ظاهری:

با بالا رفتن سن، چربی و استخوان ناحیه شقیقه به مرور تحلیل می رود. هر ساله تولید کلاژن پوست یک درصد کاهش می یابد، کلاژن یک پروتئین ضروری است که پوست را سفت و کشسانی پوست را نگه می دارد. اما چربی و کلاژن نیز درست مانند استخوان تحلیل می ‌رود. پوست به تدریج استحکام خود را از دست داده و توخالی و افتاده می شود. شقیقه ظاهری یکدست و کانتور به صورت می‌ دهد. انتهای چشم و ابروها به شقیقه ها ختم شده و پیشانی هم در بالای آن قرار گرفته است. هنگامی که شقیقه ها پر و حجیم باشند، صورت ظاهری جوان و کنتور شده دارد. در افراد جوان، شقیقه پر و حجیم باعث ایجاد ظاهری زاویه ‌دار در صورت می شود که در زنان باعث ایجاد ظاهر صورت قلبی شکل و در مردان ظاهر صورت قوی و مردانه می شود. بنابراین شقیقه حجیم باعث ایجاد تعادل در ظاهر صورت خواهد شد.

تزریق ژل به شقیقه:

لیفت شقیقه یا همان تزریق ژل یکی از راه‌ هایی است که برای جوان تر شدن حالت چهره و جلوگیری از ایجاد چین و چروک مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این روش کاملاً غیر تهاجمی بوده و می تواند در مدت زمان بسیار کوتاه تاثیر به سزایی را در جوان تر شدن صورت شما داشته باشد‌. با استفاده از این روش نه تنها از هزینه‌ های زیاد جراحی خلاص خواهید شد، بلکه کمترین درد و عوارض را احساس خواهید کرد. نکته مهم برای به دست آوردن بهترین نتیجه این است که برای تزریق ژل در ناحیه شقیقه باید به یک پزشک معتبر مراجعه کنید. در غیر این صورت تقارن در دو سمت چهره شما از بین خواهد رفت و ممکن است عروق گیجگاهی دچار آسیب‌ های جدی شوند.

اهمیت شقیقه ها

اهمیت تزریق ژل به شقیقه ها:

شقیقه ها بر ساختار هایی که آن ‌ها را احاطه کرده‌ اند، نیز اثرگذار می باشند. بنابراین با افزایش حجم به این ناحیه شقیقه ها دوباره ظاهر جوان و پر خود را به دست می آورند. با تقویت این داربست، اواسط تا نیمه پایین پوست مانند گونه ها، بینی  و دهان نیز به حداقل می رسد. با تقویت ناحیه بالای صورت قطعا نواحی میانی و پایینی مانند گونه‌ ها و فک نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. افراد در اغلب مواقع نمی‌ دانند که شقیقه ها چقدر می توانند روی ظاهر صورت و زیبایی چهره اثرگذار باشند. اکثر افراد بعد از یک جلسه درمان لیفت شقیقه تا پنج سال جوان تر به نظر می رسند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع روش های آب رسانی پوست

تزریق ژل شقیقه چه اثری بر روی صورت دارد؟

بر خلاف چیزی که به نظر می‌ رسد، شقیقه ها یکی از مهم ترین قسمت در زیبایی چهره فرد است؛ چرا که انتهای چشمان و ابروها به این ناحیه ختم می ‌شوند و پیشانی هم در بالای آن قرار گرفته است. به همین دلیل است که کوچک شدن و فرو رفتن این قسمت از صورت نه تنها می ‌تواند باعث افتاده به نظر رسیدن پلک، چشم و ابروها شود، بلکه در افزایش چین و چروک ‌ها نیز نقش به سزایی خواهد داشت. ایجاد فرو رفتگی در قسمت شقیقه ها یکی از فرآیندهای طبیعی بوده که در اثر افزایش سن اتفاق می‌ افتد. این فرایند از شروع دهه سوم زندگی آغاز شده و در دهه چهارم تاثیر خود را با وضوح بیشتری به نمایش خواهد گذاشت. در این زمان است که تزریق ژل شقیقه می‌ تواند،  با پر کردن قسمت های گود شده حجم از دست رفته شقیقه را احیا کرده و موجب لیفت ابرو و لیفت چشم شود و زیبایی را به چهره شما باز گرداند.

افراد مناسب برای تزریق ژل به شقیقه ها:

ممکن است بسیاری از افراد ندانند که شقیقه چه تاثیر به سزایی بر روی ظاهر صورت آن ها داشته و تنها در صورتی متوجه تاثیر آن می‌ شوند که تزریق ژل به تحقیق را انجام دهند. تقریباً تمام افرادی که دارای سلامت کلی مناسبی هستند می توانند تزریق ژل شقیقه را انجام دهند. اما برخی افراد نتایج بهتری از این روش به دست خواهند آورد از جمله افرادی که:

  • اول، بعد از ۲۰ سالگی حجم شقیقه رفته رفته کاهش می یابد و در برخی افراد ممکن است روند تحلیل چربی زودتر پیش رود که در این صورت ممکن است نیاز به تزریق ژل در شقیقه داشته باشند.
  • دوم، افرادی که به صورت ژنتیکی دارای گودی شقیقه هستند.
  • سوم، در صورتی که از ظاهر شقیقه های خود ناراضی هستید.
  • چهارم، افرادی که در ناحیه شقیقه دچار گودی و چروک هستند.
  • پنجم، افرادی که وزن زیادی از دست دادند و یا کسانی که زیاد ورزش می ‌کنند.
  • ششم، افراد لاغری که به دلیل کمبود بافت چربی دچار شقیقه فرو رفته و گود می شوند‌‌.

آیا تزریق ژل به شقیقه درد دارد؟

تزریق ژل یا فیلر در ناحیه گیجگاهی با استفاده از سوزن های بسیار نازک انجام می‌ شود. به همین دلیل یک روش کاملا غیر تهاجمی بوده که هیچ آثاری از خونریزی، بخیه و درد در آن وجود ندارد‌. البته نکته ‌ای که باید بدانید این است که فیلر هایی که برای تزریق در ناحیه شقیقه استفاده می ‌شوند، دارای قدری ماده بی حس کننده هستند. به همین دلیل در زمان انجام این کار معمولا از ماده بی حس کننده اضافه تری استفاده نمی شود. این موضوع در صورتی است که فرد حساسیت زیادی به درد نداشته باشد؛ بنابراین اگر آستانه تحمل درد در فردی پایین باشد، پزشک از بی حس کننده های موضعی در ناحیه گیجگاهی فرد استفاده می کند.

تزریق ژل به شقیقه

مراحل انجام تزریق ژل به شقیقه:

  • اول، برای انجام تزریق ژل به شقیقه شما ابتدا باید به کلینیک تخصصی تزریق ژل در شهر خود مراجعه کنید.
  • دوم، سپس انجام آزمایش‌ های اولیه و مشاوره‌ های لازم پزشکی اولین کاری است که برای شما در نظر گرفته می شود.
  • سوم، بعد از انجام معاینه ‌های اولیه انتخاب نوع فیلر مناسب برای کاندید تزریق ژل به شقیقه برای شما توسط پزشک متخصص در نظر گرفته می‌ شود و همچنین میزان ژل مورد نظر برای تزریق هم جزو مواردی است که پزشک متخصص بعد از انجام معاینه های اولیه برای شما در نظر می ‌گیرد.
  • چهارم، در نهایت هم بی حس کردن نواحی تزریق و همچنین تزریق ژل به شقیقه ها توسط سرنگ های بسیار کوچک در نواحی شقیقه ها انجام می شود.

لازم به ذکر است که شما باید به یاد داشته باشید که در جلسه مشاوره تمامی موارد لازم  را به پزشک متخصص خود اطلاع دهید. به طور مثال اگر شما دارای حساسیت های خاص پوستی هستید، این مورد را حتما باید به پزشک متخصص اطلاع داده و یا اگر داروی خاصی را مصرف می ‌کنید، حتماً باید در این مورد با پزشک خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: میکرودرم خانگی و میکرودرم سالنی

تزریق ژل به شقیقه چقدر زمان می برد؟

برای این که بتوانید فیلر را در قسمت شقیقه خود تزریق کنید، نیاز به انجام برخی آزمایشات و مشاوره ی پزشکی خواهید داشت. معمولاً این فرآیند ها در همان روز تزریق انجام نمی شود و شما برای انجام آن باید در روز مجزایی مراجعه کنید. پس از این که پزشک وضعیت شما را بررسی کرده و مقدار ژل مورد نیاز را مشخص کرد، وقتی به شما داده می شود که باید در آن زمان برای تزریق ژل به شقیقه به کلینیک مراجعه کنید. اما نکته مهم این است که نیازی نیست در این روز از کار خود مرخصی بگیرید؛ چرا که فرایند طریق فیلر به ناحیه گیجگاهی تنها سی دقیقه زمان می‌ برد و پس از آن می توانید بدون هیچ مشکلی به محل کار خود بروید.

نتایج تزریق فیلر به شقیقه:

نتایج این فرایند چند ساعت پس از اتمام تزریق قابل مشاهده بوده. اما برای قضاوت نتایج نهایی باید تا دو هفته صبر کرد. لازم به ذکر است که این روش جزء درمان های موقت است و باید در دوره های زمانی متناوب عملیات تزریق مجدد آن انجام شود. این موضوع می تواند یک حسن یا نقص برای تزریق ژل به حساب آید. موقت بودن نتایج باعث می‌ شود تا در صورت عدم رضایت بتوانید در مرحله بعدی حجم و نوع ژل را تغییر دهید، این موضوع یک مزیت محسوب می ‌شود. با این وجود برخی ها تمایل دارند از روش‌ های ماندگار تر برای رفع آسیب های پوستی خود استفاده کنند تا مراجعه کمتری به کلینیک ‌ها و پزشکان داشته باشند. با توجه به گزارش ‌های پزشکان نتایج تزریق ژل به شقیقه معمولا شش ماه تا یک سال ماندگاری خواهد داشت.

مزیت های تزریق ژل به شقیقه چیست؟

همانطور که می دانید یکی از اثرات تزریق ژل در ناحیه شقیقه بلافاصله پس از انجام تزریق قابل مشاهده است، اصلاح ساختار صورت بوده که با استفاده از این روش می توانید حالت جوان تری را به چهره خود ببخشید و از ایجاد چین و چروک برای پیشانی و اطراف چشم ها جلوگیری کنید. علاوه بر این تزریق ژل به ناحیه گیجگاهی می تواند، آب رسانی به پوست شما را تقویت کرده و در نتیجه پوست شما حالت انعطاف پذیری خود را حفظ کند و به این ترتیب نیازی نیست که از بابت شایعاتی که درباره تزریق فیلر وجود دارد، نگران باشید؛ چرا که این کار برگشت پذیری پوست شما را حفظ می کند. یکی دیگر از مزیت های تزریق ژل در ناحیه شقیقه این است که یک روش غیر تهاجمی است. برای انجام این کار نیاز به تحمل کردن درد و عوارض ناشی از جراحی نمی باشد. به علاوه هیچ اثری از بخیه بر روی پوست تان باقی نخواهد ماند و به همین دلیل می‌ توان گفت که ریسک پایینی دارد.

از دیگر مزیت های این روش می توان به سرعت بالایی انجام فرایند در آن اشاره کرد. به همین دلیل حتی می توانید در استراحت یک روز کاری خود برای تزریق ژل به کلینیک مربوطه مراجعه کنید و سپس به محل کار خود بر گردید. تزریق ژل در ناحیه گیجگاهی می ‌تواند نتایجی بسیار طبیعی را با تحمل کمترین میزان درد برای شما به ارمغان آورد. به علاوه استفاده از این روش شما را از هزینه های سرسام آوری که برای انجام روش های مشابه باید بپردازید خلاص خواهد کرد‌.

ماندگاری تزریق ژل در ناحیه شقیقه:

نتایج اولیه تزریق ژل در ناحیه شقیقه بلافاصله قابل مشاهده می باشد؛ اما نتایج نهایی این کار پس از گذشت دو هفته خود را نشان می ‌دهد. یکی از نکات مهمی که باید درباره تزریق ژل در ناحیه شقیقه بدانید این است که نتایج حاصل از این روش دائمی نبوده و به همین دلیل در بازه های زمانی مشخص نیاز به تمدید تزریق خواهید داشت. این که این فاصله های زمانی چقدر باید باشد بستگی به عوامل مختلفی دارد. برای مثال نوع فیلر تزریق شده و سن شما در زمان تزریق اولی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در ماندگاری تزریق ژل شقیقه می باشد، با توجه به این عوامل آثار ناشی از تزریق فیلر در ناحیه گیجگاهی از شش ماه تا یکسال دوام خواهند داشت.

عوارض تزریق فیلر به شقیقه چیست؟

بعد از تزریق ژل به ناحیه گیجگاهی قدری تورم و کبودی در ناحیه تزریق کاملاً طبیعی بوده، این علائم و عوارض ماندگار نیستند و نهایتاً تا سه روز پس از تزریق از بین خواهند رفت. به علاوه پزشک می تواند در حین تزریق با انجام ماساژ از درصد تعیین عوارض بکاهد؛ چرا که در این صورت فیلر ها درست در سر جای خود قرار خواهند گرفت و عارضه ای را ایجاد نمی کنند. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که برای انجام این کار به یک کلینیک کاملا معتبر مراجعه کنید.

عوارض گفته شده معمولاً تا با تکمیل روند بهبودی از بین می روند، عوارض جانبی نادر تزریق ژل به شقیقه عبارتند از:

  • اول، حرکت ژل به نواحی دیگر صورت.
  • دوم، عدم تقارن یا وجود توده های ژل در زیر پوست.
  • سوم، زخم.
  • چهارم، آسیب پوستی که باعث عفونت می شود.

در صورت بروز چنین علائمی باید از پوست خارج شود. ژله هالورانیک اسید معمولا با یک تزریق حل می‌شود. اما ژل های مصنوعی مانند بلافیل اغلب نیاز به حذف توسط جراحی تهاجمی دارند. استفاده از ژل در شقیقه بی خطر و ایمن است و معمولاً مزایای زیادی به همراه دارد. اما شقیقه معمولاً به دلیل دارا بودن تعداد و انواع عروق خاص، ناحیه حساسی بوده و تزریق به این ناحیه کار سخت و دشواری است. یک تزریق اشتباه در این ناحیه می‌تواند به نابینایی منجر شود. پیش از انجام روش حتماً با پزشک در مورد خطرات احتمالی صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: آیا ماندگاری نتایج پلاسماجت دائمی است؟

اقدامات پیش از تزریق ژل به شقیقه:

یکسری از اقدامات قبل از تزریق ژل به شقیقه به شرح زیر می باشد:

اقدامات پیش از تزریق ژل به شقیقه

  • اول، یک هفته پیش از درمان به منظور دستیابی به بهترین نتیجه و به حداقل رساندن احتمال خونریزی یا کبودی در محل تزریق از مصرف داروها و مکمل های رقیق کننده خودداری کنید. این دارو ها عبارتند از داروهای بدون نسخه از جمله آسپیرین، ایبوپروفن و غیره. همچنین از مصرف مکمل های گیاهی مانند سیر، ویتامین e، گینکو، کپسول‌ های سن جان و امگا ۳ اجتناب کنید. اگر سابقه بیماری قلبی و عروقی دارید قبل از متوقف کردن دارو حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • دوم، در صورتی که تبخال دارید حتما پزشک را مطلع کنید. ممکن است قبل از درمان نیاز به درمان ضد ویروسی داشته باشید.
  • سوم، دو روز قبل و بعد از درمان از مصرف محصولات موضعی مانند ترتینوئین، رتینول ها، رتینوئید اسید، گلیکولیک، آلفا هیدروکسی اسید و یا هر محصول ضد پیری دیگر اجتناب کنید.
  • چهارم، به منظور جلوگیری از کبودی اضافه ۲۴ ساعت قبل و بعد از درمان از مصرف نوشیدنی های الکلی دوری کنید.
  • پنجم، در صورتی که باردار یا شیرده هستید یا به هر یک از مواد تشکیل دهنده ژل حساسیت دارید، یا از هر گونه اختلالات عصبی رنج می‌ برید، نباید تحت درمان تزریق ژل قرار بگیرید.

حجم ژل مورد نیاز برای شقیقه:

مقدار ژل مورد استفاده در شقیقه بستگی به میزان حجم از دست رفته در شقیقه و انتظارات بیمار دارد. اصولاً برای دستیابی به نتایج مورد نظر هر بیمار نیاز به نیم سی سی ژل می باشد. اسید هیالورونیک چند هفته پس از تزریق آب را به خود جذب کرده و حجیم تر می شود. افرادی که حجم زیادی در شقیقه از دست دادن بهتر است، حجم مورد نظر را طی چند دوره درمان به تدریج به دست می آورند تا نتایج طبیعی باشد.

ژل های مورد تایید برای تزریق در شقیقه:

در حالی که سازمان غذا و دارو چندین نوع آن را تایید کرده است، اما هیچ کدام به طور خاص برای استفاده در شقیقه تایید نشده‌ اند. بنابراین استفاده از ژل برای شقیقه بدون مجوز است و باید با احتیاط توسط یک ارائه دهنده آموزش دیده و با تجربه مورد استفاده قرار گیرد. ژل های نامبرده در زیر توسط سازمان غذا و دارو برای استفاده در نواحی دیگر مورد تایید قرار گرفته اند:

  • اول، پلی متیل متاکریلات و کلاژن، برای خطوط بین لب و بینی و فرورفتگی های متوسط تا شدید ناشی از اسکار روی گونه مورد تایید قرار گرفته است.
  • دوم، پلی لاکتیک اسید که برای خطوط بین بینی و لب تایید شده است.
  • سوم، کلسیم هیدروکسی آپاتیت که برای خطوط بین بینی و لب و پشت دست تایید شده است.
  • چهارم، اسید هیالورونیک عمدتاً برای گونه ها، چانه، روی دست ها، لب ها، خطوط پریورال، چروک های نصلیبال برای چین و چروک های صورت متوسط تا شدید مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.

کاربرد های تعیین نشده استفاده از ژل های تزریقی توسط سازمان غذا و دارو:

باید گفت عدم تایید سازمان دارویی آمریکا از یک روش درمانی دلیل بر نامناسب بودن یا پر خطر بودن آن نمی باشد. بلکه این سازمان طبق دستورالعمل های خاصی که تدوین نموده است؛ برخی از روش های درمانی یا مراقبت از زیبایی را تایید نمی‌ کند. در حالت کلی قوانین سازمان غذا و دارو توسط بیشتر پزشکان دنیا تایید می ‌شود و بنابراین بهتر است از این قوانین پیروی نمایید:

  • اول، تزریق ژل برای افزایش حجم سینه ها.
  • دوم، تزریق به ران پا برای حجم دهی.
  • سوم، بزرگ کردن باسن با تزریق ژل.
  • چهارم، تزریق ژل به دوران ربات ها، عضله ها، تاندون و درون استخوان.

بعد از تزریق ژل به شقیقه باید چه کرد؟

اگر می ‌خواهید ناحیه تزریق دچار کبودی نشود باید از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و داروهای حاوی بروفن به مدت دو هفته خودداری کنید. این موضوع را باید پیش از انجام تزریق هم جدی بگیرید، علاوه بر این مصرف الکل هم تا دو هفته پس از تزریق دارای ممنوعیت است. توصیه می ‌شود که در زمان خواب سر خود را نسبت به بدن در ارتفاع بیشتری قرار دهید تا تورم های پوستی به حداقل برسند‌. انجام این کار  تا برطرف شدن کامل همه عوارض و نشانه ها الزامی است. علاوه بر این موارد باید دقت داشته باشید که نباید به محل تزریق فشار وارد شود، بنابراین از بستن هد بند های محکم خودداری کنید. برای کاهش عوارض ناشی از تزریق ژل در شقیقه باید صورت خود را با شوینده های ملایم بشویید، علاوه بر این کمپرس یخ و دوش آب سرد برای کاهش اثر تورم و التهاب حتما استفاده کنید‌.

هزینه تزریق ژل به شقیقه:

هزینه این کار با توجه به تبحر پزشک، ماده مصرفی و اعتبار کلینیک یا مرکز درمانی متفاوت بوده. اما به طور کل می توان گفت که روش تزریق ژل ارزان تر از روش‌ های تهاجمی است‌. برخی از روش‌ های غیر تهاجمی نیز هزینه ‌های بیشتری نسبت به تزریق ژل به شقیقه دارند. در این مورد باید به ماندگاری روش درمانی دوره های مراقبت قبل و بعد عمل دیسک فرایند و میزان اثرگذاری توجه کنید. اما می ‌توان اذعان کرد که تزریق ژل روش آسان و نسبتاً ارزان با اثر گذاری سریع به حساب می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *