آیا ماندگاری نتایج پلاسماجت دائمی است؟

پلاسماجت پلک

امروزه روش‌ های مختلفی جهت زیبایی پوست افراد و رفع آسیب ‌های آن به وجود آمده است؛ این مطلب از آن جایی حائز اهمیت است که پوست زیبا و با طراوت خواهد بود. پوست تاثیر بسیار زیادی بر روی جذابیت چهره افراد گذاشته و منجر به افزایش اعتماد به نفس آن ها می ‌شود. پلاسماجت از جمله جدید ترین روش های زیبایی و جوان سازی بوده که در آن چین و چروک های خفیف و متوسط چهره برطرف شده و جای زخم را نیز از بین خواهند رفت. علاوه بر تمامی مسائل پلاسماجت روشی جهت برطرف کردن افتادگی های و چین و چروک های ایجاد شده در نواحی اطراف آن می ‌باشد. از این روش همچنین جهت برطرف کردن اشکالات ظاهری بینی و فرم دهی آن نیز بهره می گیرند. پلاسماجت روش غیر تهاجمی کم عارضه جهت جوان سازی پوست بوده که نیازی به جراحی، برش و آسیب پوست نخواهد داشت. علاوه بر این، طول جلسات پلاسماجت کوتاه بوده و دوره ی نقاهت کوتاهی را نیز در پی خواهد داشت. همه این ها دلایلی می باشند که که پلاسماجت امروزه به یکی از محبوب ترین روش ها در دنیا مبدل شده است. انجام این عمل در کلینیک های معتبر و برای مدت طولانی منجر به برگرداندن جوانی و زیبایی به چهره افراد می ‌شود.

انجام این عمل در کلینیک های معتبر برای مدت طولانی زیبایی و جوانی را به چهره افراد باز می گرداند. اما این مدت چقدر است؟ آیا پلاسماجت می تواند برای رفع چین و چروک ها یک راه حل دائمی باشد؟ ماندگاری پلاسماجت به چه عوامل و مواردی وابسته است؟ برای پاسخ به این سوالات، تا پایان این مطلب با ما همراه بمانید.

بیشتر بخوانید: درباره ی روتین پوستی بیشتر بدانید

اثرگذاری پلاسماجت چگونه است؟

پلاسماجت موجب جمع شدن لایه‌ های زیرین پوست می شود و در نتیجه منجر به از بین رفتن افتادگی ها و چین و چروک های روی پوست خواهد شد. به همین علت می ‌توان از آن به جهت رفع چین و چروک هایی که در نواحی مختلف چهره ایجاد شده استفاده نمود. با به کارگیری این روش می توان چین و چروک های ریز در نواحی حساس را برطرف کرد. این نواحی حساس همچون کناره های چشم ها می باشد. علاوه بر آن، منجر به بهبود شل شدگی و افتادگی پلک ها خواهد شد. پلاسماجت از جمله روش‌ های لیفت بینی بوده که با استفاده از آن می توان به اصلاح فرم بینی پرداخته و برخی از ایراد های ظاهری را نیز برطرف نمود.

 

درباره ی ماندگاری نتایج پلاسماجت چه می دانید؟

ماندگاری نتایج پلاسماجت کمتر از روش‌ های جراحی خواهد بود؛ چرا که در این روش تغییرات بنیادین در پوست پلک و یا نواحی دیگر پوست افراد ایجاد نشده و تنها مشکلات ظاهری برطرف می‌ شوند. اما ماندگاری آن ها از دیگر روش های غیر تهاجمی مانند تزریق ژل، تزریق چربی، تزریق بوتاکس و غیره بیشتر است. بسته به آن که پلاسماجت در کدام یک از نواحی چهره به کار رود، مدت زمان ماندگاری آن متفاوت می باشد؛ به طور معمول زمان بین یک تا سه سال ماندگار خواهد بود که طبق آمار ها مشخص شده که در بیشتر موارد نتایج پلاسماجت در حدود سه سال ماندگار می شود. در نتیجه شما می توانید با روشی با اثرات بلند مدت به آن نگاه کنید.

عواملی که برای ماندگاری پلاسماجت تاثیر می گذارند:

اول، سن:

بسته به این که در چه سنی هستید، ماندگاری پلاسماجت متغیر خواهد بود. در سنین بالاتر به طور معمول افتادگی های نواحی شدیدتر بوده و چین و چروک ها زیادتر است؛ در نتیجه درمان آن مشکل تر می باشد. در سنین پایین و به دلیل وجود آسیب های خفیف تر و انعطاف پذیرتر بودن پوست، نتایج برای مدت زمان طولانی تری بر روی پوست باقی خواهد ماند. علاوه بر تمامی موارد گفته شده، افزایش سن موجب از دست رفتن چربی پوست شده و ترمیم آن را با مشکل مواجه می‌ کند؛ در نتیجه در سنین بالاتر نتایج پلاسماجت، مدت زمان کوتاه تری اثرگذاری دارد. علاوه بر همه این ها اگر افراد در سنین نوجوانی اقدام به انجام پلاسماجت کنند؛ نباید انتظار نتایج طولانی مدت را داشته باشند. چرا که در این سن، هورمون ها به تعادل نرسیده و تغییرات چهره و پوست بسیار زیاد خواهد بود. در نتیجه اثرات پلاسماجت تا حد زیادی با تغییرات هورمونی تاثیر پذیرفته و به ثبات نخواهد رسید و همین امر موجب می ‌شود تا در سنین زیر ۱۸ سال ماندگاری این روش به زیر یک سال برسد. به همین علت است که پزشکان معتقدند بازه زمانی مناسب بین ۲۰ تا ۷۰ سال می باشد.

دوم، نوع پوست:

بسته به این که پوست فرد چرب، خشک، معمولی و مختلط باشد؛ در ماندگاری نتایج پلاسماجت تاثیر بسیاری می‌گذارد. علاوه بر موارد گفته شده میزان انعطاف پذیری پوست نیز از جمله عوامل موثر بر مدت زمان ماندگاری پلاسماجت می باشد. به طور معمول پزشک پیش از انجام پلاسماجت با توجه به پوست، تعداد جلسات مورد نیاز جهت درمان را تعیین می نماید. در برخی افراد که به علت نوع پوست امکان دارد ماندگاری کمتر باشد؛ تعداد جلسات بیشتر شده تا نتایج برای مدت زمان بیشتری باقی بماند.

بیشتر بخوانید: چرا باید از هیدروفیشال استفاده کرد؟ + مزیت هیدروفیشیال

سوم، میزان آسیب:

بسته به این مطلب که میزان افتادگی و چین و چروک ها در چهره فرد چه میزان است؛ مدت زمان ماندگاری نیز متفاوت خواهد بود. به طور معمول از پلاسماجت نمی توان جهت درمان کامل چین و چروک ها و یا افتادگی های بسیار شدید استفاده نمود. پزشک به این افراد جراحی را توصیه خواهد کرد. در صورتی که آسیب خفیف و متوسط باشد؛ مدت زمان ماندگاری نتایج بیشتر خواهد بود.

پلاسماجت

چهارم، علت ایجاد آسیب:

در صورتی که افتادگی و یا چین و چروک در چهره افراد به علت افزایش سن و یا عوامل طبیعی رخ دهد، ماندگاری نتایج بیشتر شده؛ چرا که در این موارد پوست ترکیبات طبیعی خود را به طور کامل از دست نداده و به تقویت آن ها می توان نتایج بهتری را شاهد بود. اما اگر علت آسیب در پوست مواردی مانند مصرف الکل، مصرف سیگار و قلیان یا برخی بیماری‌های پوستی باشد، پلاسماجت برای مدت طولانی نمی ‌تواند آن ها را برطرف نماید؛ به خصوص اگر پس از انجام پلاسماجت در مصرف این مواد ادامه پیدا کند.

پنجم، محل درمان پلاسماجت:

شما می توانید جهت درمان آسیب های موجود در نواحی مختلف چهره از پلاسماجت استفاده کنید؛ اما مرحله ی پلاسماجت و مدت زمان تابیده شده بر روی پوست، در ماندگاری نتایج موثر می شود. به طور معمول ماندگاری آن در ناحیه پلک، بیشتر از سه سال نیست؛ اما در بخش ‌های دیگر صورت مانند خط لبخند، خط اخم و غیره تا ۵ سال نیز خواهد بود. علاوه بر موارد گفته شده در افراد با سنین بالاتر احتمال کم شدن مدت زمان ماندگاری بیشتر است؛ چرا که در نواحی مختلف شاهد چین و چروک های بیشتری هستیم.

ششم، تکنیک مورد استفاده جهت درمان:

شیوه ی انجام پلاسماجت به صورت یکسان می باشد؛ اما در طریقه ی تابش پلاسما انتخاب محل تابش، نوع دستگاه و تعداد نقاط درمان دارای تفاوت است که منجر به تفاوت در تکنیک های آن می شود. همین تکنیک می تواند زمان ماندگاری را تغییر دهد. پزشکان مختلف در کلینیک های متفاوت از روش ‌های مختلفی برای پلاسماجت کمک می‌ گیرند اما معمولا ماندگاری آن بیشتر از ۵ تا ۷ سال نخواهد بود.

تعداد جلسات درمانی:

در طول جلسات پیش از عمل، پزشک با توجه به شرایط فرد بیشتر از یک جلسه پلاسماجت را تجویز نماید. این امر جهت اطمینان از برطرف شدن کامل آسیب خواهد بود؛ اما در مواردی پزشک صرفاً جهت تثبیت نتایج و بالا بردن زمان ماندگاری جلسه ارائه ی اضافه را تجویز می کند. در این موارد معمولاً جلسه تثبیتی ۸ هفته پس از اولین جلسه انجام خواهد شد. در موارد دیگر نیز فاصله جلسات بسته به تشخیص پزشک بین یک تا دو ماه خواهد بود.

هفتم، مراقبت های پس از عمل:

پزشک پس از انجام پلاسماجت، توصیه ‌هایی به فرد خواهد کرد. این توصیه ها مانند محل درمان، عدم استفاده از مواد آرایشی دوری از محیط ‌های آلوده، دوری از نور خورشید، خودداری از فشار دادن و ماساژ دادن ناحیه درمان و غیره می باشد. در صورت رعایت این موارد برای چند روز، منجر به افزایش زمان ماندگاری آن ها خواهد شد و در مقابل عدم رعایت باعث کوتاه تر شدن این مدت زمان می شود.

مزایای پلاسماجت

 هشتم، سبک زندگی:

سبک زندگی قبل و پس از انجام پلاسماجت تاثیر زیادی در دوام آن خواهد گذاشت. به طور معمول افرادی که به صورت مرتب کاهش و یا افزایش وزن را تجربه می‌ کنند، با انجام پلاسماجت ماندگاری کمتری را به دست خواهند آورد؛ چرا که در اثر تغییرات وزن مداوم پوست حالت ارتجاعی را از دست می دهد و درمان آن کار مشکلی خواهد شد. علاوه بر آن کسانی که سیگاری هستند نیز نمی توانند نتایج طولانی مدتی را داشته باشند. در این افراد به علت غلظت خون، شادابی و طراوت از روی پوست از بین رفته و اگر فرد مصرف سیگار را قطع کند؛ پس از انجام پلاسماجت مدت کوتاهی نیاز به ترمیم پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: درباره ی تفاوت آکوا فشیال با آکواجت یا هیدورفیشال چه می دانید؟

نهم، رژیم غذایی:

رژیم غذایی به اندازه ی موارد دیگر در ماندگاری نتایج اثر گذار نمی باشد؛ اما آن را نادیده نگیرد. به طور معمول رژیم های غذایی با حجم زیاد از غذا های شور، شیرین و چرب منجر به آسیب پوستی خواهد شد. علاوه بر موارد گفته شده پس از پلاسماجت نیز این رژیم ها بر روی پوست تاثیرات منفی خواهد گذاشت و نتایج عمل را تحت تاثیر می گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *