تفاوت تزریق فیلر لب با ژل لب در چیست؟

ژل یا فیلر؟

فیلر یا همان پُر کننده، لایه ای بسیار نرم بوده که به زیر پوست تزریق می گردد. هدف اصلی تزریق فیلر، پُر کردن چین و چروک های صورت و بازگرداندن بافتی نرم تر به صورت جوان سازی و حجم دهی می باشد. از انواع مختلف فیلر ها، می توان ژل ها را نام برد.

تزریق ژل لب و یا تزریق فیلر ها به لب، باعث بر طرف شدن نقص های لب در صورت افراد مختلف می ‌شود. اغلب افرادی که از لب های کوچک، نازک و یا باریک خود ناراضی هستند، برای به دست آوردن فرم لب مناسب اقدام به تزریق ژل می کنند؛ چرا که فرم لب ها تاثیر بسیار زیادی بر روی میزان زیبایی افراد داشته و جهت حجم دادن به لب، می توان از تزریق مواد استفاده کرده است. از این رو است که این افراد تفاوت فیلر لب با ژل لب و همچنین مزایا و معایب هر کدام از این روش ها و مراقبت های قبل و پس از انجام این کار را دانسته و مناسب با نیاز خود اقدام برای تزریق هر کدام از این موارد کنند.

تزریق ژل در لب ها:

ژل ها همان حجم دهنده هایی می باشند که دارای طرفداران بسیار زیادی بوده و تزریق ژل به عنوان رایج ترین خدمات در مراکز سلامت پوست شناخته می ‌شود. ژل ها علاوه بر این که می‌ توانند قسمت ‌هایی از پوست مانند لب و گونه ها را حجیم کنند، جهت از بین بردن چین و چروک صورت و جوان سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

ژل و فیلر

تزریق فیلر ها در لب:

فیلر ها لایه‌ های بسیار نرم بوده که به زیر پوست صورت تزریق می ‌شوند؛ با تزریق فیلر ها پوست شما قادر است تا بافتی جدید به قسمت‌ های خود اهدا کند. این تزریق در نواحی مانند لب ها، پیشانی، بینی، چاله، گونه و زیر چشم انجام می ‌شود؛ جنس آن ها همخوانی کاملی با بافت بدن افراد داشته و می توان به جرات گفت که تزریق فیلر ها برای دو علت صورت می گیرد:

  • اول، زیبایی.
  • دوم، جوان سازی.

جنس مواد در ژل ها و فیلر ها:

برای دانستن تفاوت بین فیلر لب با ژل لب باید انواع آن ها را از لحاظ جنس مواد تزریق شده و نام تجاری شان شناسایی کنید.

تزریق ژل:

از بهترین و مهم ترین مسائلی بوده که امروزه در مراکز سلامت و زیبایی موجود است. در این بین می ‌توان به ژل هیالورونیک اسید اشاره کرد.

تزریق فیلر:

از بهترین و مهم ترین فیلر ها برای تزریق، چربی انسانی و یا هیالورونیک اسید نام دارد.

برای تزریق یک ژل ایده آل باید چه ویژگی هایی را در نظر گرفت:

موارد زیادی وجود دارند که ژل های تزریق شده را مناسب و یا نامناسب برای افراد مبدل می‌کند. مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • اول، سفتی مناسب ژل یا کراس لینک.
  • دوم، وسکوزیته ژل یا گرانروی.
  • سوم، گلوله ای نشدن ژل پس از گذشت زمان.
  • چهارم، یکنواخت بودن میزان جذب ژل در بافت مورد نظر.
  • پنجم، چسبندگی مناسب ژل به بافت مورد نظر.
  • ششم، داشتن زنجیره ی متصل به هم در ساختار ژل.

چرا باید مواد تزریق شده با بدن انسان سازگاری داشته باشد؟

توجه داشته باشید که پیش از اقدام به تزریق هر نوع حجم دهنده در لب ها و یا در قسمت های دیگر صورت در هر مرکزی، باید به آن توجه کنید که مواد تزریق شونده از موادی سازگار با بدن انسان ساخته می ‌شوند. ناسازگاری این مواد با بافت باعث می ‌شود تا در افراد عواقب نامطلوبی ایجاد شده و در نتیجه کسانی که به دلایل مختلف تصمیم به تزریق مواد حجم دهنده می کنند حتماً باید به کلینیک های پوست و موی معتبر مراجعه کرده و اطمینان پیدا کنند که ژل مورد استفاده دارای مجوز وزارت بهداشت و درمان باشد. اما متاسفانه به دلیل محبوبیت و تقاضای بالا در سال‌ های اخیر، تزریق ژل ها و فیلر ها فرصتی را برای سودجویان فراهم کرد تا بدون در نظر گرفتن سلامت مراجعه کنندگان، از تزریق مواد نامناسب استفاده کرده تا جان آن ها را به خطر بیاندازند.

چرا جذب مواد تزریق شده در ژل هایی که به لب وارد می شوند، اهمیت دارد؟

از موارد مورد اهمیت در تزریق ژل ها آن است که در این زمان، باید بافت مواد تزریق شده به بافت موجود در لب جذب گردند و به صورت یکپارچه و یکنواخت انجام شود. اگر این کار به درستی صورت نگیرد، در نتیجه عمل تزریق، تاثیر زیادی گذاشته و باعث نارضایتی افراد می گردد.

به طور کل بهتر است تا این کار در مراکز معتبری انجام شود که به کار و تخصص آن ها ایمان داشته باشید. ممکن است در بعضی از مراکز به دلیل تبلیغات فریبنده و یا هزینه های کمتر، شما را گمراه کنند. پیشنهاد می کنیم پیش از اقدام به هرگونه کاری برای تزریق، ابتدا تحقیقات خود را انجام دهید.

ژل ها و فیلتر ها در قسمت های دیگر بدن نیز استفاده می ‌شوند. از ژل ها در قسمت ‌های دیگر صورت نیز استفاده می ‌کنند. افراد علاوه بر آن که می‌ توانند ژل را در لب و گونه خود تزریق کنند، می ‌توانند برای برطرف کردن قوز در بینی، از بین بردن گودی و سیاهی در زیر چشم، از بین بردن چین و چروک های موجود در پیشانی، خط اخم و خط خنده و یا حتی موارد دیگر استفاده نمایند.

مراقبت های مهم پیش از تزریق ژل و یا فیلر:

از مهم ترین مسائلی که باید در مبحث تفاوت فیلر لب با ژل لب به آن ها بپردازیم؛ آن است که پیش از تزریق باید مراقبت هایی را انجام دهید. باید بدانید که مراقبت های پیش از انجام این دو تزریق بیشتر از تفاوت و شباهت هایی را داراست.

البته پیشنهاد می کنیم که افراد پیش از انجام هر گونه تزریقی نسبت به باید و نباید های پیش از تزریق با متخصص پوست گفت ‌و گویی داشته باشند و خطراتی که در این زمینه وجود دارد را به حداقل برسانند. گروه‌ های خاص نیز حتماً باید با دکتر مشورت کنید.

تفاوت ژل و فیلر در چیست

شباهت های مراقبتی پیش از تزریق ژل و فیلر:

  • اول، خودداری کردن از مصرف دارو هایی مثل آسپیرین، ایبوپروفن و دارو های مشابه آن، حداقل به مدت یک هفته بیش از تزریق.
  • دوم، خودداری از مصرف روغن ماهی و ویتامین e.
  • سوم، دوری از مصرف هرگونه نوشیدنی الکلی.

درباره امن بودن تزریق ژل و فیلر مطمئن باشید:

تزریق ژل و فیلر روش خطرناکی نبوده و نمی ‌تواند سلامت افراد را تهدید نماید. اما مهم ترین مسئله آن است که آیا کسانی که این تجربه و تخصص را دارند، دارای مجوز و تائیدیه های صلاحیت بوده که آن ها را تایید کنند. پیشنهاد می ‌شود مراکزی را انتخاب کنید که از متخصصان با صلاحیت کمک بگیرند؛ چرا که برای انجام خدمات پوستی، این مراکز نیازمند تخصص و تجربه می باشند.

ماندگاری مواد تزریق شونده حجم دهنده چه مدت زمان است؟

از مسائل مورد اهمیت در تزریق فیلر ها و ژل ها، ماندگاری و دوام آن ها می باشد. به طور معمول می توان گفت که افراد تمایل دارند تا روش ‌هایی را برای تزریق انتخاب کنند که دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند. اما باید بدانید که دوام این تزریق ها به فاکتور های مختلفی مانند پوست فرد، محل میزان تزریق، جنس و نوع مواد تزریق شونده وابسته است. به طور کلی می ‌توان گفت که مدت ماندگاری آن بین ۶ ماه تا یک سال می باشد. ژل و فیلر ها دائمی نبوده و پس از آن، فرد می‌ تواند برای تزریق مجدد اقدام نماید.

پس از تزریق فیلر و ژل محدودیت نوشیدن مایعات با نی وجود دارد!

مواردی که پس از تزریق ژل و فیلر باید از آن دوری کرد، استفاده از نی و نوشیدن مایعات با آن می باشد. افرادی که به این نوع نوشیدن، علاقه و یا عادت دارند؛ نباید نگران شوند. چرا که این محدودیت ها موقتی بوده و پس از گذشته بازه ی زمانی خاص، از نی ها برای نوشیدن می توانند استفاده کنند. البته این زمان توسط متخصصین تعیین می گردد.

کبودی ها پس از تزریق ژل و فیلر در صورت افراد مشاهده می شود. جهت کمتر شدن این کبودی ها پیش از عمل تزریق باید به توصیه های پزشک متخصص و انجام باید ها و نباید ها عمل نمود تا بتوان آن ها را به حداقل رساند. البته باید اضافه کرد که وجود این کبودی های موقتی در همه افراد مشاهده نخواهد شد. باید دانست که برای این موضوع به طراوت فیلر لب با ژل اشاره کرد؛ چرا که هر دوی این تزریق ها احتمال دارد تا صورت را رو به کبودی مختصری بکشاند.

پس از تزریق ژل و یا فیلر از ماساژ صورت خودداری کنید:

از جمله مواردی که پس از تزریق ژل و فیلر تا مدت زمان خاص باید از آن دوری کرد، ماساژ صورت می باشد؛ چرا که این کار باعث تحت تاثیر قرار گرفتن مواد تزریق شده می باشد و پس از این تزریق ها، انجام ماساژ را تا مدت زمان خاصی کنار گذاشته و نسبت به حفاظت از ژل و فیلر احتیاط کنید.

مقدار تزریق ژل و فیلر در لب:

مقدار تزریق ژل یا فیلر در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود و به عوامل زیادی بستگی دارد. از مهم ‌ترین عوامل می‌ توان به تصمیم فرد مورد نظر در خصوص میزان برجسته شدن لب ها و همچنین نظر و اجازه ی پزشک متخصص اشاره کرد. به طور معمول درباره ی میزان شغل ها در جلسات مشاوره، تصمیم گیری هایی می شود. جهت مشاهده نتایج بهتر از این تزریق، جلسات مشاوره های پیش از تزریق را جدی گرفته و دغدغه‌ ها و سلایق  خود را با پزشک متخصص درمیان بگذارید.

ژل یا فیلر برای لب مناسب است؟

عوارض جانبی که تزریق ژل و فیلر بر روی صورت می‌ گذارند:

در دنیای امروز به دلیل پرطرفدار شدن تزریق فیلر و ژل، افراد برای برطرف کردن نقایصی که بر روی پوست خود دارند، اقدام به تزریق ژل و فیلر می کنند. این طرح می ‌تواند به علت زیبایی و جوان سازی پوست انجام شود. اما آیا این اقدام برای افراد عوارضی را به همراه خواهد داشت؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر؛ هر دوی این روش ها توسط وزارت بهداشت و درمان تایید شده و بی خطر و امن هستند؛ اما ممکن است دارای عوارض جزئی و مقطعی بوده که این عوارض عبارتند از:

  • اول، کبودی در محل تزریق و یا اطراف محل تزریق.
  • دوم، تورم در محل تزریق و یا اطراف محل تزریق.

کلام آخر:

در پایان مقاله باید گفت که پزشک متخصص، بهترین کسی است که می ‌تواند در این خصوص شما را راهنمایی کرده تا درباره ی نحوه ی تزریق و نوع تزریق مناسب ‌پوست اطلاعات تکمیلی داشته باشید. در نتیجه پیشنهاد می‌ شود که پس از مطالعه ی این مقاله به نتیجه گیری قطعی نرسیده و در این زمینه مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *