تفاوت میکرودرم آبرژن و میکرونیدلینگ

میکرودرم

داشتن پوستی شاداب و باطراوت یکی از خواسته هایی است که ارتباطی با سن و جنسیت افراد ندارد؛ چرا که این روز‌ ها تقریباً طیف وسیعی از افراد به دنبال روش‌ های مختلف جوان سازی پوست شان هستند. صرف نظر از این که چه جنسیتی داشته و چند سال دارند، از گذشته تاکنون روش‌ های مختلفی برای درمان جای جوش، لک، زخم و غیره وجود داشته است که برخی از آن ها به صورت سنتی و برخی دیگر با استفاده از تکنیک های خاص پزشکی قابل معالجه هستند. در ادامه شما را با دو شیوه ی جوان سازی پوست آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه بمانید.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ، یکی از جدید ترین شیوه های درمانی برای از بین بردن جای بسیاری از جراحات پوستی به کار می رود. این شیوه به عنوان یکی از روش های درمانی غیر تهاجمی در نظر گرفته شده که در سالیان دور به شکل دیگری با همین هدف، یعنی جوان سازی پوست صورت مورد استفاده قرار می گرفت.

کاربرد میکرونیدلینگ چیست؟

اول، کاهش میزان ترک های حاملگی یا چاقی و لاغری:

یکی از قابلیت‌ های پوست خاصیت کشسانی آن است. علاوه بر این که در گذر زمان خاصیت پوست رو به تحلیل می رود؛ بلکه با بروز اتفاقاتی مانند حاملگی، چاقی یا لاغری و غیره فشار شدیدی به پوست وارد می شود و باعث از بین رفتن این حالت در بخش هایی از بدن مانند ران، شکم، بازو و غیره خواهد شد. بر اساس مطالعات انجام گرفته با استفاده از این روش می توان تا حد زیادی این حالت پوست را بهبود بخشید.

میکرودرم-ابریژن-خانگی

دوم، درمان جای جوش و آکنه:

برای از بین بردن جای جوش و آکنه می توانید از تکنیک ترمیم سازی مجدد استفاده کنید. در طول انجام این کار، ممکن است زخم هایی با روزنه های کوچک بر روی سطح پوست ایجاد می ‌شود، که اگر با انجام مراقبت های لازم به خوبی ترمیم شوند، جای زخم های قبلی را نیز تا حد زیادی کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید:درباره ی روتین پوستی بیشتر بدانید

سوم، رفع چین و چروک و جوان سازی پوست:

یکی از اساسی ترین کاربردهای متد میکرونیدلینگ رفع چین و چروک پوست است؛ چرا که بر اثر گذر زمان میزان تولید کلاژن پوست کاهش چشمگیری پیدا می کند و همین مسئله باعث افتادگی و ایجاد چین و چروک در پوست می شود. در صورتی که با استفاده از این روش و مواد مغذی که برای تزریق به پوست استفاده می شوند، میزان تولید کلاژن و الاستین پوست مجددا افزایش می یابند.

مراقبت های پیش از عمل میکرونیدلینگ:

اول، پاکسازی کامل پوست:

برای افزایش تاثیر روش میکرونیدلینگ از سرم و ویتامین های خاص استفاده می شود؛ پس اگر می خواهید این مواد به خوبی جذب پوست تان شود؛ حتماً پیش از انجام این کار با استفاده از پاک کننده های مناسب پوست خود را تمیز کنید.

دوم، اعلام وضعیت پزشکی خود:

در صورتی که قبلاً دچار ضایعه پوستی خاصی شده اید و یا به ماده خاصی حساسیت دارید؛ حتماً با پزشک خود مطرح نمایید.

سوم، عدم استفاده از لایه بردار:

با توجه به این که حساسیت پوست در هنگام انجام این کار بسیار زیاد است، بهتر است دو تا سه هفته پیش از این عمل  مصرف هرگونه لایه بردار را قطع کنید، تا پوست استحکام خود را حفظ کند.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ:

به دلیل سوزن هایی که به صورت عمده وارد پوست می ‌شوند، التهاب و کبودی یکی از اولین نتایج این عمل زیبایی بوده که موجب ترس و وحشت بسیاری از افراد می ‌شود. پس اگر می ‌خواهید نشانه‌ های انجام این عمل زیبایی در سریع ‌ترین زمان ممکن بهبود پیدا کند، مواردی را باید رعایت کنید که به شرح زیر است:

  • اول، عدم استفاده از محصولاتی که خاصیت اسیدی دارند.
  • دوم، دستکاری نکردن پوست در روزهای اول.
  • سوم، استفاده از کرم های ضد آفتاب حاوی زینک.
  • چهارم، عدم حضور در معرض آفتاب مستقیم در طولانی مدت.
  • پنجم، مصرف میوه هایی که خاصیت ترمیم کنندگی و بهبود جای زخم و التهاب دارند.
  • ششم، عدم انجام فعالیت هایی که باعث تعریق پوست می شوند.
  • هفتم، عدم استفاده از داروهای ضد التهاب.

عوارض میکرونیدلینگ چیست؟

  • اول، التهاب و ورم خفیف.
  • دوم، تیرگی پوست در صورتی که فشار وارد شده مناسب نباشد.
  • سوم، ایجاد انواع حساسیت های پوستی.
  • چهارم، قرمزی و تورم پوست در ناحیه درمان.

بیشتر بخوانید: چرا باید از هیدروفیشال استفاده کرد؟ + مزیت هیدروفیشیال

مزایای میکرونیدلینگ چیست؟

  • اول، برخلاف لیزر از این روش می ‌توان برای هر پوستی با هر رنگ استفاده کرد.
  • دوم، پایین بودن هزینه های این روش درمان جهت جوان سازی پوست صورت به نسبت سایر روش ها مانند لیزر.
  • سوم، قابل استفاده برای نقاط حساس پوستی مانند گردن، بینی، دور چشم و غیره.
  • چهارم، تحریک روند تولید کلاژن و کمک به جوان سازی هرچه بهتر پوست.
  • پنجم، کمک به روشن کردن پوست به واسطه از بین بردن لک ها، آکنه وغیره.
  • ششم، بازسازی پوست و قابلیت از بین بردن بسیاری از جای زخم ها.

قیمت میکرودرم ابریژن

چه کسانی نمی توانند از این شیوه جوان سازی پوست صورت استفاده کنند؟

همانطور که گفته شد، این شیوه درمان غیر تهاجمی بوده و برای بسیاری از افراد مناسب است. به جز کسانی که به یک سری از مواد خاص مانند برخی از فلزات حساسیت دارند؛ بنابراین در صورتی که در یکی از طبقه بندی های زیر قرار دارید؛ بهتر است برای انجام این کار کمی صبر کنید:

  • اول، افراد هموفیلی و کسانی که از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین استفاده می کنند.
  • دوم، افرادی که دیابت دارند.
  • سوم، افرادی که زخم شان دیرتر التیام پیدا می کند.
  • چهارم، خانم های باردار و شیرده.
  • پنجم، افرادی که عفونت یا تبخال دارند.
  • ششم، افرادی که دارای جای زخم بهبود نیافته هستند.
  • هفتم، افرادی که در یک سال گذشته پرتو درمانی و یا اشعه درمانی انجام داده اند.

میکرودرم آبریژن چیست؟

میکرودرم یکی از بهترین روش های جوان سازی پوست بوده که هدف اصلی آن ترمیم و بازسازی پوست و از بین بردن پوست های مرده است. می توانید با استفاده از روش میکرودرم بافت های آسیب دیده ناشی از آفتاب، لکه های سنی، جای آکنه، افزایش سن و غیره را به راحتی از بین ببرید. بسته به نوع مشکل پوستی و هدف از انجام این عمل زیبایی از دستگاه های مختلفی با شیوه های متفاوت استفاده می شود که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم.

میکرودرم چگونه انجام می شود؟

میکرودرم جز درمان های غیر تهاجمی بوده و هیچ نیازی به بیهوشی یا بستری شدن در بیمارستان ندارد. برای انجام میکرودرم سی دقیقه تا یک ساعت زمان لازم است و یکی از بهترین متد های درمان مشکلات پوستی است که توسط پزشکان انجام می شود. پس از تمیز شدن صورت فرد، از هر گونه مواد آرایشی در زمان انجام عمل میکرودرم پرهیز نمایید. فرد روی یک صندلی نشسته و یک ماده مخصوص بر روی صورت وی اسپری می شود. سپس یکی از انواع دستگاه ها در جهت های مختلف روی پوست کشیده شده و بعد از اتمام کار چند مرطوب کننده بنا به توصیه پزشک روی پوست فرد زده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: درباره ی روتین پوستی بیشتر بدانید

انواع دستگاه های میکرودرم به شرح زیر است:

اول، هندپیس نوک الماس: از این دستگاه زمانی استفاده می شود که نیاز به خارج کردن سلول های مرده پوست باشد. با استفاده از این دستگاه، سلول ها به آرامی از پوست خارج شده و همزمان مکش می شوند. عمق ورود مکش و خارج شدن سلول های مرده به مدت زمان و فشار اعمالی دستگاه روی پوست بستگی دارد. با توجه به دقت و ظرافت این دستگاه از آن برای مناطق حساس پوست مانند نزدیک چشم استفاده می کنند.

دوم، هیدرودرم ابریژن: این روش جدید ترین روش میکرودرم ابریژن شناخته شده است. در این روش همزمان با جدا کردن سلول های مرده، مواد مخصوص برای جوان سازی و ترمیم بافت های آسیب دیده وارد پوست می شوند. در نتیجه میزان اثر بخشی درمان چندین برابر افزایش پیدا کرده و بافت پوست بهبود چشمگیری پیدا خواهد کرد.

سوم، میکرودرم کریستالی: از رایج ترین شیوه برای از بین بردن سلول های مرده پوست می باشد. در این روش ماده ای کریستالی روی پوست پاشیده شده و سپس با استفاده از یک وسیله دستی لایه رویی پوست تراشیده و با دستگاه مکش جمع می شود.

میکرودرم ابریژن به چه کسانی توصیه می شود؟

به صورت معمول، میکرودرم به افرادی توصیه می ‌شود که با یکی از مشکلات پوستی زیر دست و پنجه نرم می کنند:

  • اول، افتادگی پوست.
  • دوم، از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست.
  • سوم، جوش و آکنه.
  • چهارم، منافذ بزرگ سرسیاه.
  • پنجم، لکه های قهوه ای و لکه های سنی.
  • ششم، خطوط ریز و چین و چروک.

یکی از مهم ترین و بهترین مزیت هایی که در خصوص این روش می ‌توان به آن اشاره کرد، مناسب بودن آن برای تمام تیپ های پوستی است. فرقی نمی‌ کند که چند سال دارید و پوست تان چه رنگی است. با استفاده از این روش می توانید به صورت مجدد داشتن پوستی شفاف و صاف را تجربه نمایید.

مزایای میکرودرم ابریژن چیست؟

  • اول، با توجه به تحریک شدن پوست میزان تولید کلاژن افزایش یافته و به مرور زمان چین و چروک ها کمتر می شوند.
  • دوم، میکرودرم منافذ باز و سلول های مرده پوست را از بین برده و یک لایه پوست جدید و لطیف جایگزین آن می کند.

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن چیست؟

با این که این شیوه از درمان تهاجمی نیست؛ اما مشاور با بسیاری از عمل های دیگر بدون عارضه نخواهد بود.

  • اول، پس از انجام عمل، احتمال خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست وجود دارد. در این شرایط استفاده از کرم مرطوب کننده توصیه می شود.
  • دوم، کبودی جزئی، یکی از شایع ‌ترین عوارض این متد درمانی بوده که به دلیل مکش سلول های مرده از روی پوست، ایجاد می شود.

مراقبت های پیش از انجام میکرودرم:

اول، پیش از انجام عمل میکرودرم، اگر حساسیت پوستی دارید؛ حتماً با پزشک خود مطرح نموده و او را در جریان هر آن چه که تاکنون برای پوست خود انجام داده اید قرار دهید.

دوم، معمولاً توصیه می ‌شود که تا یک هفته پیش از درمان در معرض آفتاب مستقیم قرار نگرفته و از کرم برنزه کننده و اپیلاسیون استفاده نکنید. علاوه بر این، تا سه روز پیش از شروع درمان، از کرم و ماسک لایه بردار نیز استفاده نشود؛ چرا که به احتمال زیاد پوست شما را نسبت به درمان حساس تر می‌ نماید.

مراقبت های پس از انجام میکرودرم ابریژن:

  • اول، تا چند هفته پس از انجام میکرودرم، حساسیت پوست بسیار زیاد می شود. درنتیجه استفاده از کرم ضدآفتاب را به هیچ عنوان فراموش نکنید.
  • دوم، حداقل یک روز پس از درمان از داروهای موضعی استفاده نکنید.
  • سوم، برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن، بهتر است از مرطوب کننده های ملایم استفاده کنید.
  • چهارم، پس از انجام میکرودرم، هیچ محدودیت خاصی وجود نداشته و می توانید همه ی فعالیت های خود را از سر بگیرید.

تفاوت میکرودرم ابریژن با میکرونیدلینگ چیست؟

یکی از تفاوت ‌های میکرودرم ابریژن با میکرونیدلینگ این است که هر کدام از آن ها با روش ها و دستگاه های متفاوتی انجام می شوند. به علاوه میکرونیدلینگ نسبت به میکرودرم ابریژن روش جدید تری بوده و در نتیجه درباره ی مزایا و معایب آن اطلاعات کمتری در دسترس است.

در ادامه تفاوت میکرودرم ابریژن با میکرونیدلینگ را از جهات مختلف بررسی خواهیم کرد:

اول، دوران ریکاوری:

در روش میکرونیدلینگ تنها کمی قرمز شدن پوست و خونریزی که به سرعت از بین می رود، وجود دارد. معمولا این قرمزی در عرض ۲ ساعت بعد از درمان کاملاً برطرف خواهد شد. اما یکی از ویژگی های جالب و جذاب میکرودرم ابریژن این است که هیچ دوران ریکاوری ندارد.

دوم، عوارض جانبی:

در روش میکرونیدلینگ، از هیچ ماده شیمیایی و یا اسیدی استفاده نمی شود. پس انتظار نمی رود که کسی دچار عوارض جانبی شود. در روش میکرودرم ابریژن، هیچ ماده شیمیایی یا اسیدی استفاده نخواهد شد؛ پس در این روش نیز بیمار دچار عوارض جانبی نمی گردد.

میکرونیدلینگ

سوم، روش درمان:

روش میکرونیدلینگ غیر جراحی بوده اما ممکن است برخی از بیماران در زمان فرو کردن سوزن ها دچار خونریزی جزئی شوند. روش میکرودرم ابریژن نیز غیر جراحی است.

بیشتر بخوانید: آیا ماندگاری نتایج پلاسماجت دائمی است؟

چهارم، هدف از درمان:

هدف از روش میکرونیدلینگ، درمان جای زخم و آکنه، خطوط و چین و چروک های ریز، منافذ باز و ترک پوستی می باشد. در روش میکرودرم ابریژن، هدف درمان خطوط و چین و چروک های ریز صورت و همچنین منافذ پوستی و جوش های سر سیاه می باشد.

پنجم، شدت درد:

در روش میکرونیدلینگ شدت درد در افراد مختلف متفاوت بوده و به میزان فرورفتگی سوزن در پوست بستگی دارد. در نتیجه از بی حسی های موضعی استفاده می شود. میکرودرم ابریژن بدون درد است. در واقع احساس آن بیشتر شبیه مکش بسیار کمی از خلاء بر روی پوست توصیف می شود.

میکرونیدلینگ بهتر است یا میکرودرم ابریژن؟

با بررسی تفاوت های میکرودرم ابریژن با میکرونیدلینگ راحت ‌تر می توانیم تصمیم بگیریم میکرونیدلینگ بهتر است یا میکرودرم ابریژن؟ میکرودرم ابریژن برای کسانی که آکنه فعال دارند مناسب نبوده؛ چرا که ممکن است باعث پخش شدن آکنه در کل صورت و بدن شود. از آن طرف نیز میکرودرم ابریژن اثرات مادام‌ العمری ندارد؛ در نتیجه ناچار می شوید درمان را تکرار کنید. همانطور که گفته شد، میکرونیدلینگ دردناک است؛ پس باید از بی حسی موضعی استفاده کنید که همین امر باعث می شود تا این روش درمانی برای خانم های باردار یا شیرده مناسب نباشد؛ بنابراین با در نظر گرفتن تفاوت های میکرودرم ابریژن با میکرونیدلینگ باید روشی را انتخاب نمایید که از همه بیشتر برای شما مناسب بوده و نتیجه ی بهتری داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *